A Fiatal Családosok Klubja tavaly ősszel irányította rá a közfigyelmet a kereskedelmi gyakorlat egy kevéssé családbarát, az ünnepeink méltóságát sértő, az ünnepek megélését is akadályozó jelenségre.
Kezdeményezésünket az a tapasztalás hívta életre, hogy az egyes nemzeti és egyházi-családi ünnepekkel kapcsolatos, azokhoz közvetlenül kapcsolódó, szezonális árucikkek évről-évre egyre korábban, a jóérzést és a jó ízlést sértő és a gyerekekkel való bevásárlás lehetőségét akadályozó időzítéssel kerülnek ki az áruházak polcaira. Nem tartjuk helyénvalónak, hogy már szeptemberben, ragyogó napsütésben csokoládé Mikulások és szaloncukrok olvadozzanak a polcokon, ezt egyetlen vásárló nem kérte soha, ellenben nagyon sokak számára kifejezetten nem komfortos az évszakok, ünnepi időszakok ilyen mérvű semmibevétele.
Ünnepvédők nevű kezdeményezésünk nagy visszhangot váltott ki a hagyományos és a közösségi média felületein is, egyesületünk pedig rengeteg támogató levelet, jobbító szándékú észrevételt kapott e tárgyban. Ez is arra ösztönöz, mi több kötelez bennünket, hogy megelőzve az őszi-téli ünnepkör kezdetét, a vásárlóik nevében – segítve a közös gondolkozást és a mindenki számára optimális megoldási lehetőségek kialakítását – egy javaslattal álljunk elő a következő időszakkal kapcsolatban.
Az áruházak figyelmét szeretnénk ezzel felhívni a családok védelmének érdekében. A FICSAK számos megkeresést kap az elmúlt években, hogy tegyen valamit az ellen, hogy a ragyogó őszi napsütésben karácsonyi hangulat várja a kicsiket és nagyokat az üzletekben.
Fogjunk össze!
Nagy örömünkre szolgálna, ha az áruházakban:
– november 2., azaz Halottak napja előtt nem kerülnének a polcokra a Mikulás napi és karácsonyi termékek – a korábbi időszakot jó lenne megtartani az október 23-i nemzeti ünnepünk és a Mindenszentek/Halottak napja kapcsán kínált termékek árusítására
– ugyancsak ehhez a dátumhoz javasolnánk kötni a Mikulás napi és karácsonyi tematikájú díszítések, szóróanyagok megjelentetését
– segítséget jelentene továbbá, ha a Mikulás napi és karácsonyi termékek kisgyermekek számára kevéssé látható, elkerülhető helyeken (pénztárak mellett például nem) kerülnének kihelyezésre
Most a kereskedőkhöz szólunk!
Amennyiben egyetértenek kezdeményezésünkkel és készek ennek szellemében kialakítani kereskedelmi gyakorlatukat vagy más, előremutató javaslatuk, a családok szempontjait is beépítő elképzelésük van, kérjük, osszák meg velünk az ficsak@gmail.com címen.